ResearcherUz LogoResearcherUz
Jurnalga qaytish

MUSTAQIL TA’LIM TUSHUNCHASINING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK MOHIYATI VA UNING TA’LIM JARAYONIDAGI AHAMIYATI

S.X. Daminova
2025, Tom. 3, Son 5, Sahifalar. 247–254
0
0
VAK
mustaqil ta’limpedagogikapsixologiyaichki motivatsiya metakognitiv ko‘nikmalarelektron ta’limfizika fanini o‘qitish.

Annotatsiya

zamonaviy ta’lim tizimida o‘quvchilarning mustaqil ta’lim olishi va mustaqil fikrlashi davlat siyosatining ustuvor yo‘nalishiga aylanmoqda. Yangi kompetensiyaviy yondashuvlar asosida shakllanayotgan ta’lim strategiyasi yosh avlodni erkin fikrlaydigan, ijodkor, bilimni o‘zi izlab topadigan shaxs sifatida tarbiyalashga qaratilgan. Xususan, mustaqil ta’lim jarayonini to‘g‘ri tashkil etish nafaqat bilim olish, balki shaxsiy rivojlanish, ichki motivatsiya va metakognitiv ko‘nikmalarni shakllantirishda muhim ahamiyat kasb etadi. Bu esa, o‘z navbatida, o‘quvchilarning tanqidiy fikrlash va muammoli vaziyatlarni hal etish kompetensiyalarini rivojlantiradi.


в современной системе образования самостоятельное обучение и мышление учащихся становится приоритетным направлением государственной политики. Образовательная стратегия, формируемая на основе новых компетентностных подходов, направлена на воспитание свободно мыслящей, креативной личности, самостоятельно ищущей знания. В частности, правильная организация процесса самостоятельного обучения имеет важное значение не только для усвоения знаний, но и для личностного развития, внутренней мотивации и формирования метакогнитивных навыков. Это, в свою очередь, способствует развитию у учащихся критического мышления и компетенций по решению проблемных ситуаций.

Muallif haqida ma'lumot

O'xshash maqolalar

To'liq PDF hujjat